Sabtu, 8 Jun 2013

Hadapi dengan Senyuman

Pada aku lagu ni mampu membuatkan aku berfikir dengan apa yang Allah kurniakan kepada aku. Selain itu, mampu buat aku kuat dengan apa yang dah jadi pada aku. Dalam hidup ini macam-macam rasa yang Allah dah uji aku. Ujian yang paling getir apabila melibatkan orang-orang yang aku sangat sayang. Masa aku putus cinta dulu aku tak tahu macam mana aku boleh nak dengar lagu ni kat youtube. Aku tak ingat apa yang aku cari sebenarnya sampai aku terjumpa video Awi Rafael nyanyi lagu ni dalam Konsert Mania. 

Pertama kali aku dengar lagu ini terus terdetik dalam hati aku yang aku kena kuat, aku kena senyum, aku kena terima semua ini dan aku kena teruskan hidup ini dengan lebih baik. Aku hilang seorang je jadi aku tak patut jejaskan orang lain yang ada di sekeliling aku. 

Aku cuma nak share lagu ini. Mungkin boleh beri inspirasi kepada orang lain juga untuk terus kuat mengukir senyuman dalam kehidupan yang penuh pancaroba ini.

Hadapi dengan senyuman
Semua yang terjadi
Biar terjadi
Hadapi dengan tenang jiwa
Semua kan baik-baik saja

Bila ketetapan tuhan 
Sudah di tetapkan 
Tetaplah sudah
Tak ada 
Yang bisa merubah 
Dan takkan
Bisa berubah

Relakanlah saja ini
Bahawa semua yang terbaik
Terbaik untuk kita semua 
Menyerahlah untuk menang





Untuk Zamri, terima kasih sebab awak sudi tabah bersama saya. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan